5 de gen. 2017

[10/1]Desmuntant 5 mites de la societat vigilada", amb Liliana Arroyo UB

Molt bon any a tots i totes!!

Aquest dimarts 10 de gener a les 19:30 hores: al local social d’EcoConcern en C)Carders 12,principal [RAI] com a continuació del videofòrum del 13 de desembre,  xerrada d'actualitat sobre:
Liliana Arroyo.
 Universitat de Barcelona

"Desmuntant 5 mites de la societat vigilada", amb Liliana Arroyo  (investigadora i docent del Departament de Sociologia de la UB i Analista social independent).
Es plantegen 5 mites (o mantras) de les societats de vigilància que es van desmuntant  explicant quins interessos hi ha al darrera i quines son les implicacions individuals i col•lectives, si penses que no tens res a amagar, no pots faltar a aquesta sessió!!!
El dimarts 10 de gener, al local social, es va fer la continuació del videofòrum del 13 de desembre, parlant sobre: Desmuntant 5 mites de la societat vigilada, a càrrec de Liliana Arroyo (investigadora i docent del Departament de Sociologia de la UB i Analista social independent).
-Resúm de la xerrada celebrada a Ecoconcern el 10/01/2017-
Les societats vigilades estan lligades a la noció de control social, generant rebuig per tenir unes normes molt estrictes en la seva vigilància. És com un ull electrònic que està per tot arreu per veure com ens portem i el que fem a través de mesurar-ho tot.
Vigilats i vigilants (actes del dia a dia):
- Vigilància massiva (vertical) amb interceptació de missatges
- Vigilància comercial (vertical) amb tinença del nostre historial
- Vigilància social (horitzontal) amb espionatge de les nostres activitats
Tot això provoca una revolució de la intimitat que fa que:
  • Som públics per defecte, privats per esforç.
  • La privacitat es allò que s’aprecia quan falta.
  • Les conseqüències d’haver perdut, arriben sempre molt després.
Els 5 mites de les societats de vigilància:
1– Si no tinc res a amagar, no tinc res a témer.
2– Cal triar, privacitat o seguretat (estem en una escala de perillositat).
3– La privacitat és una qüestió individual (no es pot mostrar la privacitat dels altres).
4– Que les empreses sàpiguen més de nosaltres ens estalvia temps i diners (publicitat personal)
5– Assistim a la fi de la privacitat (això no és cert, perquè la privacitat sempre és important).
Aquests mites presenten uns reptes presents i futurs: -Noves economies de la privacitat.
-Les dades personals són el nou petroli.
-Assistim a l’era del fetitxisme de les dades.
Per salvar la nostra privacitat, podem fer: -Optar per alternatives, revisant opcions de privacitat.
-Denunciar abusos, consultant que saben de nosaltres.
-Utilitzar-ho de forma responsable, evitant connectar plataformes.
-Cal donar la informació que sigui estrictament necessària (fer sabotatge quan sigui possible).


Evento en Facebook

Us esperem!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada